Informacje o pruszkowskich sprawach, głównie wydarzeniach i komunikacji
Blog > Komentarze do wpisu

Wspólny bilet upadnie? Za to będzie mniej cięć w ZTM

- Szanse na utrzymanie wspólnego biletu w pociągach pod Warszawą są coraz mniejsze - ocenia Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego, po pierwszych negocjacjach z Kolejami Mazowieckimi. Stolica może zaoszczędzić nawet 100 mln zł.
Informacja z 11.02.2013: O Wspólnym Bilecie zdecydują gminy

Przed miesiącem ZTM poinformował o wypowiedzeniu wszystkim podstołecznym gminom umów o finansowaniu biletów na dotychczasowych zasadach. Czas na ich zmianę upływa z końcem marca. Do tego czasu pasażerowie mogą korzystać ze wspólnej taryfy w pociągach Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej.

ZTM zaproponował wprowadzenie od kwietnia biletów tylko na jedną linię kolejową (np. z Legionowa do Warszawy) i całą komunikację w granicach stolicy. Wtedy jednak główny ciężar rozliczeń z gminami i powiatami przeszedłby na mazowieckiego przewoźnika.

Wczoraj jego rzeczniczka Donata Nowakowska potwierdziła, że podczas rozmów z ZTM padła taka propozycja. - Była jednak na tyle ogólna, że nie możemy się do niej ustosunkować - powiedział. Dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich Dariusz Grajda przekazał nam, że spółka opowiada się za kontynuacją obecnej wspólnej taryfy ("Jest to jedyna taka oferta w kraju"), a wręcz za jej rozszerzeniem o bilety jednorazowe i czasowe. Miałoby temu służyć zawarcie wieloletniej umowy.

W tej sytuacji dyrektor Ruta mówi "Gazecie", że priorytetem jest dla niego utrzymanie wspólnych biletów miesięcznych i kwartalnych na kolej i komunikację w obrębie Warszawy. SKM nadal wyjeżdżałaby poza jej granice, ale w Otwocku czy Pruszkowie pasażerowie musieliby wybierać między przewoźnikami.

Grozi więc ogromne zamieszanie i tłok w pociągach. Po ostatniej podwyżce na większości linii bardziej opłaca się kupić bilet odcinkowy w Kolejach Mazowieckich do najbliższej stacji w Warszawie i osobny na I strefę w mieście.

Według Leszka Ruty, jeśli stolica nie będzie musiała utrzymywać biletu aglomeracyjnego poza swoimi granicami, budżet miasta może zaoszczędzić nawet 100 mln zł. To niemal połowa kwoty na transport, którą zamroziła Rada Warszawy. W tej sytuacji szef ZTM przewiduje tylko ograniczone cięcia w kursowaniu tramwajów i autobusów. Mówi też o utrzymaniu nocnego metra w weekendy do godz. 3, jak teraz.

Wczoraj ZTM zapowiedział jednak, że metro będzie jeździć rzadziej z powodu ferii zimowych, które zaczynają się w sobotę 26 stycznia. W godzinach szczytu ma kursować co trzy minuty, a po godz. 23 - co 10 minut. W soboty do godz. 11 i po godz. 17 - co siedem minut.

Zmienią się też rozkłady jazdy uruchomionej w poniedziałek linii tramwajowej 2 na Tarchomin oraz dojeżdżających do niej autobusów 211, 214 i 516. Poza tym w ferie rzadziej mają jeździć tramwaje: 1, 9, 23, 24, 25, 26 i 33, autobusy: 114, 193, 205, 311 i 411, a linie 304, 394 i 460 zostaną zawieszone.

Źródło: Gazeta.pl Warszawa

Więcej informacji o Wspólnym Bilecie

czwartek, 24 stycznia 2013, msciciel337

Polecane wpisy

Komentarze
2013/01/29 14:15:00
No tak, wpierw podwyższają cenę biletu, potem ograniczają jego stosowalność. A na koniec powiedzą, że nikt nie kupuje, więc trzeba zlikwidować całkiem. Brawo.